top of page

algemene voorwaarden

1. Deze algemene voorwaarden horen bij de behandelingsovereenkomst. Deze voorwaarden

zijn opgesteld door verlies- en rouwtherapeut Sanne van Paassen van praktijk rouw met

mij, hierna te noemen de therapeut, en de cliënt.

​

2. Indien de cliënt na het kennismakingsgesprek met de therapeut een datum heeft

afgesproken voor een vervolggesprek, is er sprake van een behandelingsovereenkomst.

Deze behandelingsovereenkomst ligt schriftelijk vast.

​

3. De behandelingsovereenkomst is tweeledig:

A. de therapeut en de cliënt gaan een relatie met elkaar aan voor een bepaalde periode

in de verhouding therapeut – cliënt;

B. de behandeling heeft betrekking op de door de cliënt aangedragen hulpvraag. Deze

kan gedurende het traject worden bijgesteld of verduidelijkt.

 

4. Bij het aangaan van de overeenkomst wordt een bedrag per sessie afgesproken. Dit

bedrag is opgenomen in de behandelovereenkomst. De cliënt ontvangt na elke sessie een

factuur per mail. De cliënt verplicht zich om binnen 10 dagen na de sessie de factuur te

hebben voldaan danwel direct aansluitend aan een sessie via een door de therapeut

aangemaakte betaallink.

​

5. De minimumtijd voor een sessie bedraagt 50 minuten en maximaal 90 minuten.

​

6. Indien verhinderd dient een afgesproken sessie 24 uur van tevoren te worden afgemeld.

De therapeut brengt 100% van de kosten voor deze gemiste sessie in rekening wanneer

de cliënt zich niet tijdig heeft afgemeld, ongeacht de reden voor afmelding. Dit geldt ook

wanneer de cliënt om welke reden dan ook, niet verschijnt op de afgesproken tijd en dag.

​

7. De overeenkomst eindigt op de volgende manieren of door de volgende omstandigheden:

A. de therapeut en de cliënt bepalen in gezamenlijk overleg dat geen sessies meer

nodig zijn;

B. de cliënt geeft aan, mondeling, schriftelijk of via email dat zij/hij geen sessies meer

wil afspreken;

C. de therapeut geeft aan, mondeling, schriftelijk of via email, geen sessies meer te

zullen geven;

D. de cliënt houdt zich herhaaldelijk niet aan de algemene bepalingen uit de

behandelingsovereenkomst of aan afspraken die gedurende de sessies zijn gemaakt

tussen de cliënt en de therapeut;

E. de therapeut is van mening dat in verband met de problematiek van de cliënt, de

therapeut geen mogelijkheden heeft om de cliënt te begeleiden.

 

8. De overeenkomst eindigt van rechtswege indien er geen sessie afgesproken is voor een

termijn van langer dan zes maanden na de laatstgehouden sessie.

​

9. Indien sprake is van het bepaalde in lid 8 wordt bij een nieuwe afspraak een nieuwe

overeenkomst van kracht met mogelijk een ander tarief per sessie.

​

10. De therapeut houdt een dossier bij van aantekeningen van de gehouden sessies.

​

11. De therapeut houdt zich aan haar geheimhoudingsplicht. Gegevens van de cliënt worden

alleen met diens schriftelijke goedkeuring aan derden (artsen en andere therapeuten)

overhandigd of medegedeeld.

​

12. Indien de cliënt, diens huisarts of een andere behandelaar een schriftelijke rapportage

verlangt van het gehouden behandelingstraject met de cliënt, stuurt de therapeut hiervoor

een factuur aan de cliënt. Deze factuur staat gelijk aan het tarief per sessie.

​

13. De therapeut is aangesloten bij de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg (NFG). De

regels van deze beroepsvereniging zijn op de therapeut van toepassing. De cliënt kan zich

met klachten over de therapeut of de behandeling bij de beroepsvereniging NFG melden

(NFG, Postbus 75, 9430 AB in Westerbork, telefoonnummer: 0592-820030) Als een klacht

niet naar tevredenheid van de cliënt wordt afgehandeld door de beroepsvereniging NFG,

kan de klacht worden voorgelegd bij de Geschillencommissie Complementaire

Gezondheidszorg.

(Geschillencommissie Complementaire Gezondheidszorg, Postbus 90600, 2509 LP in Den

Haag, telefoonnummer: 070-3105380)

​

14. De kosten van vernieling van eigendommen door de cliënt verhaalt de therapeut op de

cliënt. De therapeut is niet aansprakelijk voor eventuele nadelige gevolgen die zijn

ontstaan doordat de cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, dan wel

doordat de cliënt voor haar/hem bekende en beschikbare informatie aanwezig in medische

dossiers van arts/specialist of andere behandelaar, niet heeft verstrekt.

​

Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld d.d. 7 mei 2024

bottom of page